Παρασκευή 21 Ιουνίου 2013

Goodfella. Όπως όλοι τους... άλλος πολύ άλλος λίγο



ΕΙΚΟΣΙ ΜΗΝΕΣ ΦΥΛΑΚΙΣΗ ΜΕ ΤΡΙΕΤΗ ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΣΤΟΝ Ν. ΣΑΛΙΚΑ

Ένοχος τ. βουλευτής Ν.Δ. για απάτη [εμπόριο θέσεων στο δημόσιο με το αζημίωτο]

Αναγνωρίστηκε το ελαφρυντικό του προτέρου εντίμου βίου και η απόφαση που εκδόθηκε αργά
το μεσημέρι της Πέμπτης 20 Ιουνίου στο δικαστικό μέγαρο Κομοτηνής ήταν ελαφρώς πιο ευνοϊκή για τον τ. βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας 

Σε 20 μήνες φυλάκιση με τριετή αναστολή καταδικάστηκε ο τέως βουλευτής της Ν.Δ., δικηγόρος Νίκος Σαλίκας, αφού το 5μελές Εφετείο Θράκης τον έκρινε ένοχο για απάτη, αφού, σύμφωνα με το κατηγορητήριο έταξε διορισμό στο δημόσιο με το αζημίωτο. Αναγνωρίστηκαν ελαφρυντικά και η απόφαση που εκδόθηκε χθες αργά το μεσημέρι στο δικαστικό μέγαρο Κομοτηνής ήταν ελαφρώς πιο ευνοϊκή για τον κ. Σαλίκα, ο οποίος τον Απρίλιο του 2011 για την ίδια υπόθεση είχε καταδικαστεί σε δύο χρόνια φυλάκιση με 3ετη αναστολή για απάτη μεγάλης αξίας με ιδιαίτερα μεγάλη ζημία. Κατά της απόφασης τότε είχε ασκηθεί έφεση, ενώ είχε εκπροσωπηθεί στο δικαστήριο δια του συνηγόρου του. Αντίθετα στη χθεσινή δίκη ο τέως βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας ήταν παρών για να υπερασπιστεί τον εαυτό του, έχοντας ως δικηγόρο του τη Σοφία Σαρηπανίδου.



Η ΔΙΚΟΓΡΑΦΙΑ



Η καταγγέλλουσα Παρθένα Τσαφαρίδου, ο σύζυγός της Αθανάσιος Πανταζής και ο αδερφός του Βασίλειος Πανταζής κλήθηκαν για να υποστηρίξουν την κατηγορία εναντίον του τέως βουλευτής. Σύμφωνα με όσα περιγράφονται στη δικογραφία από την παθούσα τα γεγονότα συνέβησαν τα εξής: «περί τα μέσα Ιανουαρίου του έτους 2006 συναντήσαμε τυχαία μαζί με τον σύζυγό μου, τον Νικόλαο Σαλίκα, δικηγόρο Κομοτηνής, στην οδό Ορφέως στην πόλη της Κομοτηνής, τον οποίο γνωρίζαμε από καιρό και σε συζήτηση που είχαμε για το ότι δεν έχω απασχόληση, εξεδήλωσε ενδιαφέρον και μου εζήτησε να περάσω από το δικηγορικό του γραφείο, που βρίσκεται στην πόλη της Κομοτηνής και  μου δήλωσε ως παλιός βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας  ότι είχε προσβάσεις στην Αθήνα και θα με τακτοποιούσε σε εργασία στο δημόσιο τομέα και μάλιστα  στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης.

Εμπιστευόμενη τα όσα μου δήλωσε κατά το χρόνο αυτό, ο Νικόλαος Σαλίκας στις επόμενες ημέρες πράγματι τον επισκέφθηκα στο γραφείο του, δύο φορές, κι επανέλαβε το ενδιαφέρον του να με διορίσει στο δημόσιο και μάλιστα κατά τη δεύτερη επίσκεψή μας που έγινε στο τέλος Ιανουαρίου 2006 για να φροντίσει τον διορισμό μου, πάντοτε κατά τα λεγόμενά του, αφενός μου εζήτησε για τη μεσολάβηση που θα έκανε το ποσό των 10.000 ευρώ και αφετέρου με έφερε σ’ επαφή με τον Χαράλαμπο Βαμβακίδη, ο οποίος πάντοτε κατά τον Νικόλαο Σαλίκα ήταν φίλος του και βρισκόταν στο περιβάλλον του πρωθυπουργού Κωνσταντίνου Καραμανλή και ειδικότερα ήταν προσωπικός  φίλος με το γραμματέα του  πρ. πρωθυπουργού Γιάννη Αγγέλου και είχε την δυνατότητα να με βοηθήσει άμεσα για να αποκατασταθώ επαγγελματικά.



Δυστυχώς από το σημείο αυτό ξεκίνησε ο Γολγοθάς μου, υπό την έννοια εμπιστευόμενη απόλυτα τα όσα μου υποσχέθηκε επανειλημμένα ο Νικόλαος Σαλίκας, καταρχήν την 1-2-2006 του παρέδωσα πάντοτε παρουσία του συζύγου μου Βασιλείου Πανταζή το ποσό των 10.000 ευρώ (με αποκλειστικό σκοπό ως μου υποσχέθηκε να με διορίσει στο δημόσιο) και προς τούτο εξέδωσε την ίδιας ημερομηνίας απόδειξη παροχής υπηρεσιών στο όνομα του συζύγου μου, με αιτιολογία (για έξοδα υποθέσεώς μου), ο οποίος κατά το χρόνο αυτό μου έδωσε τα προσωπικά κινητά τηλέφωνα του Χαράλαμπου Βαμβακίδη. Αφού ήλθα σε επανειλημμένες τηλεφωνικές επαφές τόσο εγώ, όσο και ο σύζυγός μου μαζί με τον δεύτερο, ο οποίος ήτο πλήρως ενημερωμένος από τον κ. Σαλίκα και είχαν επανειλημμένες επαφές, καταρχήν μου εζήτησε το ποσό των 3000 ευρώ προκειμένου να με διορίσει στο δημόσιο και παράλληλα μου έδωσε τον λογαριασμό με αριθμό της Εμπορικής Τράπεζας για να του καταθέσω το ποσό αυτό. Πιστεύοντας τόσο τον Νικόλαο Σαλίκα όσο και τον φίλο του Χαράλαμπο Βαμβακίδη (τον οποίο μέχρι το χρόνο αυτό δεν τον γνώριζα) και πείθοντας με ότι τα όσα μου υποσχέθηκαν ήταν αληθή, καταρχήν την 15-6-2006 κατέθεσα στον πιο πάνω λογαριασμό το ποσό των 3.000 ευρώ με δικαιούχο τον Χαράλαμπο Βαμβακίδη.

Την 19-6-2006 πάλι με πήρε τηλέφωνο ο Χαράλαμπος Βαμβακίδης και μου ζήτησε άλλες 2.000 ευρώ, προφασιζόμενος ότι δεν αρκούσαν τα 3.000 ευρώ που ήδη του απέστειλα, πράγμα που έπραξα την ίδια μέρα καταθέτοντας στον ίδιο λογαριασμό. Το ίδιο γεγονός επανελήφθη και την επόμενη ημέρα 20-6-2006, όταν και πάλι επανειλημμένα και με φορτικότητα μου εζήτησε άλλα 3.000 ευρώ, προφασιζόμενος ότι υψηλά ιστάμενο πρόσωπο της κυβέρνησης, προκειμένου να με διορίσει το απαιτεί, πράγμα που έπραξα επίσης την ίδια μέρα καταθέτοντας άλλα 3000 ευρώ στον ίδιο λογαριασμό. Έτσι σε τρεις ημέρες κατ’ απαίτηση του Χαράλαμπου Βαμβακίδη και πάντοτε εν γνώσει του Νικόλαου Σαλίκα, του απέστειλα μέσω του με αριθ. 49919158 λογαριασμού της Εμπορικής Τράπεζας, το συνολικό ποσό των 8.000 ευρώ.



Σε συνέχεια των πιο πάνω καταθέσεων στο λογαριασμό του Χαράλαμπου Βαμβακίδη, οι τηλεφωνικές επαφές συνεχίστηκαν μεταξύ μας, υποσχόμενος κάθε φορά ότι ήτο θέμα ημερών για να περαιωθεί η διαδικασία διορισμού μου στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης και μάλιστα περί του μήνα Οκτώβριο του έτους 2006, ήλθε στην πόλη της Κομοτηνής και με συνάντησε μαζί με τον σύζυγό μου στο ξενοδοχείο «Ξενία», όπου και επανέλαβε τις υποσχέσεις του, ότι ήτο θέμα ημερών ο διορισμός μου. Μέχρι και το τέλος του έτους 2006 οι τηλεφωνικές επαφές συνεχίστηκαν, οπόταν ο Χαράλαμπος Βαμβακίδης εξαφανίσθηκε και δεν απαντούσε σε κανένα από τα δύο τηλέφωνα. Τότε ανησυχώντας για την τύχη των χρημάτων μου, αναζήτησα και βρήκα μέσω του τηλεφωνικού καταλόγου το τηλέφωνο της αδελφής του που ζούσε στην Θεσσαλονίκη, η οποία, μου δήλωσε ότι ο Χαράλαμπος Βαμβακίδης βρίσκεται στη Γερμανία,  γιατί αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα υγείας, τηλεφωνική επαφή που επαναλήφθη μέχρι και το μήνα Απρίλιο 2007 άλλες δύο φορές.



Τότε Απρίλιο 2007 εμφανίστηκε τηλεφωνικά ο Χαράλαμπος Βαμβακίδης ο οποίος μου δήλωσε είχε πρόβλημα υγείας και ήταν στη Γερμανία και σε κάθε περίπτωση από το χρόνο αυτό και μετά θα προωθούσε το διορισμό μου. Μάλιστα περί τα μέσα Ιουνίου του έτους 2007, μου δήλωσε τηλεφωνικά ότι του ζητούν για το διορισμό μου και άλλα χρήματα, για το οποίο (διορισμό) απέμενε μόνο η τελική υπογραφή και εμπιστευόμενος αυτόν για άλλη μια φορά, μου εζήτησε και του απέστειλα την 20-6-2007 το ποσό των 5.000 ευρώ, την 22-6-2007 το ποσό των 4.000 ευρώ, το ποσό των 4.000 ευρώ την 5-7-2007 και το ποσό των 2.000 ευρώ την 20-7-2007, καταθέτοντας τα επίσης στο λογαριασμό της Εμπορικής Τράπεζας, με δικαιούχο τον Χαράλαμπο Βαμβακίδη και συνολικά κατέθεσα κατά το δεύτερο αυτό στάδιο στο λογαριασμό του Χαράλαμπου Βαμβακίδη το ποσό των 15.000 ευρώ. Και ενώ ανέμενα πάντοτε κατά τα λεγόμενα των μηνυομένων το διορισμό μου από μέρα σε μέρα στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης, ο χρόνος περνούσε και οι μηνυόμενοι με καθησύχαζαν και μου δήλωναν πολλάκις ότι ήτο θέμα ημερών..». Οι υποθέσεις του Χ. Βαμβακίδη εκδικάστηκαν και με την υπ’ αριθ. 1655 απόφαση του 2009 του Εφετείου Θεσσαλονίκης, εισέπραξε 9 χρόνια κάθειρξη.



«ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΟΛΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΑΝ ΕΧΕΙΣ ΓΝΩΣΤΟ…»



Τα γεγονότα παρουσιάστηκαν εν συντομία στη χθεσινή δίκη στην Κομοτηνή, αφού η υπόθεση ήταν γνωστή όπως και τα στοιχεία αυτής. Η καταγγέλλουσα δέχτηκε ερωτήσεις από την πρόεδρο της έδρας και υποστήριξε, μεταξύ άλλων: «Με έπεισε ότι μπορούσε να με διορίσει, ως βουλευτής είχε καλό όνομα, είχε και τα «μέσα». Μας είπε ότι μπορούσε να παρέμβει μέσω ΑΣΕΠ και ότι στην Ελλάδα όλα γίνονται αν έχεις γνωστό». «Δεν ήθελε να βοηθήσει, ήθελε να μας φάει τα λεφτά», είπε ο σύζυγος της καταγγέλλουσας. Ο ίδιος αρνήθηκε οποιαδήποτε άλλη συναλλαγή με τον τέως βουλευτής και ανέφερε ότι ουδέποτε είχε αναλάβει προσωπική του υπόθεση με την ιδιότητα του δικηγόρου. Η αναφορά αφορούσε στην επίμαχη απόδειξη των 10.000 ευρώ που κόπηκε από τον κ. Σαλίκα στο όνομα του Αθανάσιου Πανταζή ως έξοδα χειρισμού δικαστικής υπόθεσης.



«ΠΗΡΑ ΤΑ 10.000 ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΤΑ ΕΣΤΕΙΛΑ»



Στο σημείο αυτό η δικηγόρος του τέως βουλευτή παρουσίασε νέα στοιχεία. Συγκεκριμένα προσκόμισε τραπεζικά εμβάσματα με τα οποία τα 10.000 ευρώ μεταβιβάστηκαν στον Χ. Βαμβακίδη σε δύο δόσεις, θέλοντας να αποδείξει έτσι ότι ουδέποτε ο κ. Σαλίκας οικειοποιήθηκε αυτά τα χρήματα. «Πήρα τα δέκα χιλιάρικα και τα έστειλα, ούτε βουλευτής ήμουν τότε, ούτε τίποτα», υποστήριξε στην απολογία του ο τέως βουλευτής, ο οποίος εμφανώς βίωνε την ένταση της στιγμής του να βρίσκεται στο εδώλιο του κατηγορούμενου. Πολλές φορές είχε βρεθεί στις δικαστικές αίθουσες με την ιδιότητα του δικηγόρου για να υπερασπιστεί κάποιον άλλον, αλλά ποτέ τον εαυτό του. Φανερά ταραγμένος ο κατηγορούμενος ακολούθησε διαφορετική γραμμή υπεράσπισης, γεγονός που επισημάνθηκε και από την πρόεδρο της έδρας, που σημείωσε χαρακτηριστικά «μεταβάλλεται η γραμμή πλεύσης». Ο ίδιος έκανε γνωστό ότι ο Χ. Βαμβακίδης του τηλεφώνησε και του είπε «θα σου φέρει ο Πανταζής 10.000 ευρώ να μου τα στείλεις».



ΑΣΤΕΙΟΙ ΟΙ ΙΣΧΥΡΙΣΜΟΙ ΤΟΥ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΟΥ, ΕΙΠΕ Ο ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑΣ



Αστείους χαρακτήρισε τους ισχυρισμούς του κ. Σαλίκα, ο εισαγγελέας, ο οποίος τον κήρυξε ένοχο λέγοντας ότι «παρίστανε ψευδώς ότι έχει τις κατάλληλες γνωριμίες για διορισμούς. Δεν είχαν λόγο οι μάρτυρες να πουν ψέματα». Πάντως διευκρίνισε  ότι η ενοχή αφορά απάτη όχι μεγάλης αξίας με ιδιαίτερα μεγάλη ζημία. Στην αγόρευσή της η Σοφία Σαρηπανίδου τόνισε για τους καταγγέλλοντες «έρχονται σαν ήρωες ενώ πήγαν να λαδώσουν, δεν είναι άμεμπτοι, τα έδωσαν μόνοι τους τα χρήματα δεν τους έπιασε κανένας από το λαιμό». Κατέληξε λέγοντας πως ο κατηγορούμενος δεν είχε όφελος, ωφελήθηκε μόνο ο Χ. Βαμβακίδης. Να σημειωθεί πως ο τέως βουλευτής είχε αρνηθεί εξαρχής με απολογητικό υπόμνημα την κατηγορία, λέγοντας ότι η υπόθεση αφορούσε τον σύζυγο της μηνύτριας που είχε δώσει εξετάσεις στην πυροσβεστική υπηρεσία κι εκόπη για έναν πόντο λόγω αναστήματος. Ο ίδιος κατέβηκε πάνω από 15 φορές στην Αθήνα, κλείνοντας το γραφείο του, προσπαθώντας να καθαρογραφεί το γρηγορότερο η σχετική απόφαση του διοικητικού Εφετείου και είχε υποβληθεί σε έξοδα…



Το εμπόριο ελπίδας για μία θέση στο δημόσιο κατέληξε στην ενοχή του τ. βουλευτή, αφού καταδικάστηκε σε 20 μήνες φυλάκιση με τριετή αναστολή από το Εφετείο Θράκης, για απάτη.



Συνήγορος πολιτικής αγωγής με ενδελεχή παρουσία ήταν ο Ανδρέας Μπότσαρης.

Δήμητρα Συμεωνίδου 
Από xronos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ρίξε και εσύ μια αλήθεια ή ένα ψέμα ή κι ακόμα άλλη μιά αοριστία..