Πέμπτη 26 Ιουνίου 2014

«Ως πολιτικό ον δεν θα μπορούσα να συμμετάσχω σε μια κυβέρνηση που εκκολάπτει στους κόλπους της πολιτικά κτήνη»


Αυτή ήταν η απάντηση του Σάκη Καράγιωργα στην πρόσκληση της εξουσίας το 1981, να αναλάβει υπουργικό θώκο.Αν ζούσε σήμερα τι θα απαντούσαν οι πολιτικοί μας?
Η απολογία του στο στρατοδικείο της χούντας.


Εχα ποχρέωσιν, πομένως, κύριοι στρατοδίκαι, ν ξοφλήσω ατ τ μεγάλο χρέος μου, κόμη κα ἐὰν παρίστατο νάγκη ν δώσω κα τν ζωήν μου…”

“…Ατς λας κανεν πολλς θυσίας κα δαπάνας χάριν μο. Μ σπουδασεν ες τ λληνικ πανεπιστήμια, μ στειλεν μ ποτροφίαν δι’ νωτέρας σπουδς ες
τ ξωτερικόν, μ κανεν καθηγητν νωτάτης σχολς κα νώτατον κρατικν λειτουργόν. Δι' λας ατς τς θυσίας τί ζητε ς ντάλλαγμα π μ λληνικς λας κα πατρίς; Τί ζητε π λους τος πνευματικος νθρώπους; Δύο μόνον πράγματα. Ν προσφέρουν τς πιστημονικάς των πηρεσίας κα ν εναι ο θεματοφύλακες τν θικν κα πνευματικν ξιν το λληνικο λαο. Εχα ποχρέωσιν, πομένως, κύριοι στρατοδίκαι, ν ξοφλήσω ατ τ μεγάλο χρέος μου, κόμη κα ἐὰν παρίστατο νάγκη ν δώσω κα τν ζωήν μου…”



Κύριοι στρατοδίκαι, ερίσκομαι σήμερον νώπιόν σας ς κατηγορούμενος διότι διώκομαι π τν δικτατορικν κυβέρνησιν. λόγος τς διώξεώς μου εναι πλς λλ οσιαστικός. Διώκομαι διότι ς πνευματικς νθρω­πος θεώρησα θνικον καθκον μου ν' γωνισθ δι ν' ποκτήση κ νέου λληνικς λας τ δικαίωμα ν' ποφασίζη μόνος του κα λευθέρως δι τν μοραν του κα τ πεπρωμένα του.






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ρίξε και εσύ μια αλήθεια ή ένα ψέμα ή κι ακόμα άλλη μιά αοριστία..