Σάββατο 5 Ιουλίου 2014

Το «αλάθητο» του βαθμολογητή των Πανελληνίων



Μεγάλες αποκλίσεις παρουσιάστηκαν ιδιαίτερα στα μαθήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και της Λογοτεχνίας
Γράφει η Μάγδα Γιαμουστάρη Καθηγήτρια Φιλόλογος του 2ου Γ.Ε.Λ. Κομοτηνής Το σχολείο μου φέτος, το 2ο Γενικό Λύκειο Κομοτηνής , θα έχει από τα πιο σημαντικά ποσοστά επιτυχίας εισόδου των μαθητών στα ΑΕΙ της χώρας μας, και μάλιστα σε σχολές της πρώτης προτίμησής τους. Τα παιδιά μας πέτυχαν τους στόχους τους στη συντριπτική τους πλειοψηφία και γι’ αυτό από καρδιάς εκφράζω τα πιο θερμά μου συγχαρητήρια. Μακάρι να έχουν πάντα «ανοιχτά πανιά» και να τους συνοδεύουν «ούρειοι άνεμοι» στο μεγάλο ταξίδι της ζωής τους που τώρα ξεκινά Μελετώντας όμως τη γραπτή τους βαθμολογία, που μας δόθηκε από το βαθμολογικό κέντρο των
Σερρών, όπου εξετάζονταν , διαπίστωσα με μεγάλη λύπη μου σημαντικότατες αποκλίσεις από την προφορική τους βαθμολογία και αξιολόγηση και διάψευση των προσδοκιών μου που στηρίζονταν στην τριετή παρακολούθηση της επίδοσής τους καθώς επίσης στην επίδοσή τους στα τεστ προσομοίωσης που πραγματοποιήθηκαν στο σχολείο μας . Οι μεγάλες αποκλίσεις παρουσιάστηκαν ιδιαίτερα στα μαθήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και της Λογοτεχνίας Πώς είναι δυνατόν μαθητές που αρίστευαν επί τριετία στα παραπάνω μαθήματα, να βαθμολογούνται στο συγκεκριμένο βαθμολογικό κέντρο με βαθμολογία 11 έως 14 στο μεγαλύτερο ποσοστό τους; Πώς είναι δυνατόν εξεταζόμενος μαθητής, ομολογουμένως ταλέντο, που παίρνει τον ανώτερο βαθμό στη Νεοελληνική Γλώσσα (17,2), να βαθμολογείται με 12,8 στη Λογοτεχνία, που λίγο – πολύ είναι συναφές μάθημα; Πώς είναι δυνατόν άριστος μαθητής να βαθμολογείται στη Λογοτεχνία από τον Α’ Βαθμολογητή με 18 και από τον Β’ με 12, έχοντας απόκλιση 6 ολόκληρων μονάδων στην κλίμακα του 20; Πώς είναι δυνατόν, όταν τα γραπτά μας αποστέλλονται σε άλλα βαθμολογικά κέντρα να μην παρουσιάζουν αποκλίσεις από την προφορική τους βαθμολογία, ενώ οι φετινοί μας μαθητές που ήταν στην πλειοψηφία τους χαρισματικοί, με υψηλό δείκτη ευφυίας, εξαιρετικά φωτισμένες προσωπικότητες που κατέβαλαν αποδεδειγμένα το μέγιστο των προσπαθειών τους, να φαίνεται πως αδικούνται κατάφωρα; Τι συμβαίνει στα βαθμολογικά κέντρα; Οι συντονιστές τους μπορούν και ελέγχουν την αξιοπιστία των αξιολογητών – βαθμολογητών; Όταν διαπιστώνεται προχειρότητα και έλλειψη υπευθυνότητας στη βαθμολόγηση, τι συνέπειες έχει το γεγονός; Μήπως οι συντονιστές των βαθμολογικών κέντρων λειτουργούν απλά ως θεσμικά όργανα, χωρίς ουσιαστική δυνατότητα παρέμβασης και χωρίς καμιά ουσιαστική αρμοδιότητα; Λογοδοτεί κανείς για τη βαθμολόγησή του, όταν αποδεικνύεται ότι έχει αποκλίσεις; Ποιός αξιολογεί τους αξιολογητές; Λειτουργεί η αυτοαξιόλογηση των βαθμολογικών κέντρων ή θεωρείται «τίτλος τιμής» το ότι το Χ βαθμολογικό κέντρο είναι το 1ο ή το 2ο αυστηρότερο στην Ελλάδα; Η προϊστορία της αυστηρότητας του βαθμολογικού κέντρου Σερρών διασφαλίζει την αξιοκρατία του συστήματος εισαγωγής στα ΑΕΙ ή μήπως πρέπει να λειτουργήσει ως αφορμή κατάργησης του συγκεκριμένου βαθμολογικού κέντρου; Επειδή είμαι κομμάτι του όλου συστήματος που χρόνια τώρα αιμορραγεί, γνωρίζω πως είμαι συνυπεύθυνη. Δεν μπορούσα όμως να μην μιλήσω έστω και αργά. Το θεώρησα χρέος προς τους μαθητές μου που τους δίδαξα με τον Σαχτούρη πως πρέπει να μάθουν να πετούν ακόμη και με σπασμένα φτερά! Που τους έμαθα πως η ευτυχία κατά των Αριστοτέλη έχει να κάνει με την ψυχή και το ήθος! Που τους έδειξα με τον Πλάτωνα τον τρόπο να κατακτήσουν την αρετή και να βρουν το φώς της Γνώσης και να γίνουν πραγματικά ευτυχισμένοι, τηρώντας το μέτρο στη ζωή τους! Ήταν το χρέος μου προς τους μαθητές μου που παλέψαμε και τον τελευταίο χρόνο μαζί για το φτάσιμο στην…. Ιθάκη! Ήταν τέλος το χρέος μου στη μνήμη της φιλολόγου μητέρας μου που έφευγε για το τελευταίο της ταξίδι στη γειτονιά των Αγγέλων την ημέρα και την ώρα που οι μαθητές της κόρης της εξετάζονταν σε τεστ προσομοίωσης Λατινικών στο 2ο Γενικό Λύκειο Κομοτηνής. More Sharing ServicesΔιαδώστε | Share on facebook Share on twitter Share on email Share on print Share on favorites Γίνετε Συνδρομητής του Χρόνου

Πηγή: http:www.xronos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ρίξε και εσύ μια αλήθεια ή ένα ψέμα ή κι ακόμα άλλη μιά αοριστία..