Ως «θανάσιμη» απειλή για τα θερινά σινεμά της Ελλάδας χαρακτηρίζει η βρετανική εφημερίδα Guardian τα ψηφιακά φιλμ που, λόγω χαμηλού κόστους, έχουν κατακλύσει την κινηματογραφική αγορά, καθώς η προβολή τους κάτω από τα αστέρια κάνει σχεδόν αδύνατη την
προβολή τους.
«Κατάφεραν να επιβιώσουν από την επέλαση της τηλεόρασης, από την καταστροφική οικονομική κρίση αλλά και από το κατασκευαστικό μπουμ που μεταμόρφωσε τις πόλεις. Τώρα όμως τα ελληνικά θερινά σινεμά -η πεμπτουσία της απόλαυσης σε μια χώρα με μεγάλα καλοκαίρια- βρίσκεται αντιμέτωπη με την πιο επικίνδυνη πρόκληση μέχρι τώρα: την ψηφιακή εποχή». Με αυτόν τον τρόπο ξεκινά το νέο αφιέρωμα της βρετανικής εφημερίδας στα ελληνικά θερινά σινεμά. Λίγες μόνο ημέρες νωρίτερα είχε φιλοξενήσει εκτενές φωτογραφικό αφιέρωμα στα θερινά της χώρας, μεταφέροντας τη μαγεία και την ιδιαίτερη κινηματογραφική εμπειρία που μόνο αυτά τα σινεμά είναι σε θέση να προσφέρουν στον επισκέπτη τους.
«Ακόμη και στην χειρότερη στιγμή τους, τη δεκαετία του 80 με την έλευση της βιντεοκασέτας, οι θερινοί κινηματογράφοι κατάφερναν να προσελκύσουν κοινό το οποίο, κάτω από το σεληνόφως και κρατώντας στα χέρια το ποπ κορν, προσερχόταν για να παρακολουθήσει εμπορικές ταινίες αλλά και κλασικό κινηματογράφο», αναφέρει η Έλενα Σμιθ, η δημοσιογράφος που υπογράφει το άρθρο, επισημαίνοντας ότι η παγκόσμια μεταστροφή στην ψηφιακή τεχνολογία αποτελεί τώρα μια νέα πρόκληση.
«Είναι πολύ απλό: Η ψηφιακή τεχνολογία δεν μπορεί να λειτουργήσει σε εξωτερικούς χώρους, κάτω από το φεγγάρι και τα αστέρια. Η ποιότητα είναι τραγική», δηλώνει στη βρετανική εφημερίδα ο Θωμάς Μανιάκης. «Ο 75χρονος χειριστής του μηχανήματος προβολής του κινηματογράφου “Θησείον”, ο οποίος στο παρελθόν έχει επανειλημμένα αναδειχθεί ως ο καλύτερος κινηματογράφος στον κόσμο, θεωρεί πως η νέα ψηφιακή απειλή θα σημάνει και το τέλος των θερινών σινεμά».
Ο κ. Μανιάκης, ο οποίος ξεκίνησε να κάνει αυτή τη δουλειά σε ηλικία 17 ετών, θυμάται ότι το «Σινέ Θησείον» ήταν ο πρώτος θερινός που «αγκάλιασε» το διαδίκτυο, ο πρώτος που έβαλε τραπέζια και καρέκλες, και ο πρώτος που ανέμειξε στο πρόγραμμά του κλασικές αλλά και εμπορικές ταινίες. «Έχουμε κάνει τα πάντα για να εξασφαλίσουμε στους επισκέπτες άνεση αλλά και να ενσωματώσουμε την τεχνολογία. Η τελευταία αλλαγή όμως με κρατάει ξάγρυπνο. Η πίεση από τα στούντιο και τους διανομείς είναι μεγάλη καθώς οι ψηφιακές ταινίες είναι πολύ πιο φθηνές. Φοβάμαι πολύ ότι αυτό θα μας βγάλει από την αγορά», λέει.
Στη συνέχεια του αφιερώματος αναφέρεται πως αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα υπάρχουν 140 θερινοί κινηματογράφοι, όταν στη δεκαετία του 1970 ο αριθμός τους ανερχόταν στους 700 ενώ, σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέτει η ένωση θερινών κινηματογράφος, η φετινή προσέλευση στους θερινούς ήταν μειωμένη κατά 20% λόγω του άστατου καιρού αλλά και του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ποδοσφαίρου.
Το αφιέρωμα ολοκληρώνεται με το αποκαλούμενο ως «φιλί της ζωής» στα θερινά σινεμά που έδωσε φέτος ο σκηνοθέτης Μάρτιν Σκορσέζε, ο οποίος δήλωσε πως, σε πείσμα των καιρών, θα εξακολουθήσει να γυρίζει ταινίες σε φιλμ. «Η μόνη μας ελπίδα επιβίωσης από αυτήν την αλλαγή είναι οι ίδιοι οι σκηνοθέτες. Αυτό που έκανε ο Σκορσέζε δεν είναι απλά θετικό, μπορεί να σώσει τη ζωή ανθρώπων όπως εγώ που αντιστέκονται στην ψηφιακή εποχή».
Τόν κακό τους τόν καιρό και τόν ανάποδο!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤό πρόβλημα τών καλοκαιρινών κινηματογράφων, δέν είναι τεχνολογικό αλλά οι κακές επιλογές ταινιών που επιλέγουν κατά καιρούς οι νά προωθούν οι κινηματογραφικές εταιρείες.
Τό τεχνολογικό κομμάτι δέν μας αφορά καθόλου.
Αρκετές φορές πάμε στό θερινό σινεμά γιά νά δροσιστούμε απο τον καύσωνα. Οπότε η ανθελληνική Guardian επειδή δέν έχει με τι άλλο νά ασχοληθεί αυτη την περίοδο, βρήκε τά θερινά σινεμά γιά νά δώσει "γραμμή" απογοήτευσης τους κονού, ώστε νά κλείσουν και αυτά γιά νά πάψουν νά υπάρξουν. Ξεχνά όμως ότι φασούλι φασούλι γεμίζει το σακκούλι, άρα με τίς όποιες εισπράξεις από το box office τών θερινών ταινιών, οι κινηματογραφικές ΧΡΕΟΚΟΠΗΜΕΝΕΣ πολυεθνικές εταιρείες εισπράττουν royalties επι τών πωλήσεων. Η Guardian τίς πολυεθνικές τίς ρώτησε; Οι ποιό ΦΟΛΕΣ ποιοτικά ταινίες (όχι τεχνολογικά) είναι αυτές που "σερβίρει" το box office τήν καλοκαιρινή σεζόν.