Κυριακή 19 Οκτωβρίου 2014

Τόμας Μορ



Ο κορυφαίος ανθρωπιστής της Αναγέννησης, συγγραφέας της περίφημης Ουτοπίας, σύμβουλος του Ερρίκου 'Η, λόρδος καγκελάριος προς το τέλος της ζωής του, και άγιος της Καθολικής Εκκλησίας από το 1980. Ο Τόμας Μορ έχασε την εύνοια του Ερρίκου όταν αρνήθηκε να τον
αναγνωρίσει ως κεφαλή της Αγγλικανικής Εκκλησίας και να επικυρώσει το διαζύγιό του με την Αικατερίνη. Δικάστηκε επ'εσχάτη προδοσία και καταδικάστηκε σε καρατόμηση. Ανεβαίνοντας στο ικρίωμα, στις 6 Ιουλίου 1535, είπε στον επικεφαλής του:<< Σας παρακαλώ, βοηθήστε με να ανέβω. Στο κατέβασμα θα τα καταφέρω και μόνος μου>>. Ο Μορ ζήτησε από το πλήθος να προσευχηθεί μαζί του, κι ύστερα είπε στον δήμιο: <<Νεαρέ μου, εσύ θα μου προσφέρεις την μεγαλύτερη εκδούλευση που μπορεί να μου προσφέρει θνητός. Κάνε κουράγιο! Και πρόσεχε μην ξαστοχήσεις, έτσι αδύνατος που είναι ο λαιμός μου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ρίξε και εσύ μια αλήθεια ή ένα ψέμα ή κι ακόμα άλλη μιά αοριστία..