Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2014

O Πατριωτισμός των Ελλήνων Εφοπλιστών



Ας μας πούνε λοιπόν τώρα οι ίδιοι ποια διαβήματα έκαναν στον Αμερικάνο πρόεδρο αφού περνούν με τόση άνεση κάθε φορά την είσοδο του Λευκού Οίκου. Γιατί είναι πράγματι αλήθεια: Καμία πόρτα δεν είναι κλειστή για τους Έλληνες εφοπλιστές. Ας μας πουν ακόμη ποιες παραγγελίες για τη ναυπήγηση
των πλοίο τους έδωσαν σε ελληνικά ναυπηγεία ώστε να ενισχύσουν με αυτόν τον τρόπο την Ελληνική οικονομία. Ας μας πουν επίσης με ποιον τρόπο ενίσχυσαν την εθνική μας οικονομία σε δύσκολες στιγμές όταν είναι γνωστό πως τα εφοπλιστικά κεφάλαια  είναι αρκετά για να καλύψουν πλήρως το δημόσιο έλλειμμα της χώρας; H Βάσω Παπανδρέου μιλώντας στους Εφοπλιστές στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιώς στις 2.11.95:
"Είναι γνωστό ότι οι καταθέσεις σας στο εξωτερικό είναι μεγαλύτερες από το συνολικό χρέος της χώρας μας. Αν ένα μέρος από αυτές ήταν σε ελληνικές τράπεζες ίσως να μην είχαμε τόση ανάγκη δανεισμού σε συνάλλαγμα από άλλες πηγές. Θα μπορούσε ο πλούτος που διαθέτουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες να επενδυθεί σε παραγωγικούς τομείς εντός των ορίων της χώρας"

Κι όμως.... Κι όμως παραγγέλνουν σε ξένα ναυπηγεία.... δύο φορές τον προϋπολογισμό της χώρας όπως είπε χαρακτηριστικά σε ομιλία του στην Γενική Συνέλευση της Πανελλήνιας Ένωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού το Μάρτιο του 2001 ο πρόεδρος της Γ. Τούσσιας. Εξάλλου σε ανακοίνωση της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα για την Διάσωση της Επισκευαστικής Ζώνης του Περάματος σημειώνεται:
"Στην περιοχή του Περάματος και του ευρύτερου Πειραιά την πρώτη θέση στην οικονομική και κοινωνική ζωή κατέχει το πρόβλημα της ανεργίας. Καθημερινά υλοποιείται ένα σχέδιο βιομηχανικής συρρίκνωσης. Μοναδική παραγωγική-βιομηχανική δραστηριότητα είναι η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη της οποίας η συρρίκνωση έχει φτάσει σε οριακά επίπεδα. Να σημειωθεί ότι μέχρι το τέλος του 1999 είχαν παραγγελθεί 230 πλοία όλων των τύπων η αξία των οποίων ανέρχεται σε 8,5 δισεκατομμύρια δολάρια. Από αυτά μόνο ένα παραγγέλθηκε σε ελληνικό ναυπηγείο, στο Ναυπηγείο Σκαραμαγκα."

Τελικά η Ζώνη δεν σώζεται μόνο με την αύξηση του αριθμού των προς επισκευή πλοίων, διότι προκειμένου να προσελκυσθούν πλοία για επισκευή πρέπει να χαλαρώσουν οι έλεγχοι ασφαλείας. Τούτο είχε ως αποτέλεσμα την έκρηξη στο δεξαμενόπλοιο και το θάνατο πέντε εργατών μέσα στα αμπάρια του τον Οκτώβριο 2001, λίγο πριν αποπεμφθεί από το υπουργείο ο Χρ. Παπουτσής.  
Στην "Φωνή του Πειραιώς" ο αρχισυντάκτης σχολιάζεις σχετικά:
" Ας επιχειρήσουν κάποτε οι άνεργοι της Ζώνης Περάματος αντί του υπουργείου ναυτιλίας να κάνουν ένα... στήσιμο και μία διαμαρτυρία έξω από το μέγαρο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στην οδό Φλέσσα 2 της ακτής Ξαβιερίου. Εκεί να απευθύνουν το 'γιατί' οι Έλληνες εφοπλιστές το 1999 προτίμησαν τα ναυπηγεία της μακρινής Κορέας για την ναυπήγηση 99  πλοίων! Γιατί την Ιαπωνία για την ναυπήγηση 46 πλοίων! Γιατί στην Κίνα παρήγγειλαν την  κατασκευή 30 πλοίων, στην Ουκρανία 10 πλοίων, στην Ταϊβάν 4 και στην Ζώνη του Περάματος μόνο 2 πλοίων του Στρίντζη; Θα λάβουν άραγε ποτέ απάντηση;"
Ο ίδιος επανήλθε στις 10 Ιανουαρίου 2002 για να γράψει το ακόλουθο σχόλιο στη "Φωνή του Πειραιώς" :
" Δεν γνωρίζουμε αν πρέπει να χαίρεται ένας Έλληνας και ιδιαίτερα ένας Πειραιώτης ή να λυπάται για την κατασκευή 26 πλοίων γνωστών εφοπλιστών μας σε κινέζικα ναυπηγεία. Πάντως ο υπουργός Ναυτιλίας Γ. Ανωμερίτης εκδήλωσε μεγάλην.... ευφορία για τις 'μπίζνες΄ των Κινέζων,  κατά την προχθεσινή συνάντησή του με τον ξένο πρεσβευτή, αλλά δεν είπε κουβέντα για την αναδουλειά που επικρατεί στην Επισκευαστική Ζώνη Περάματος. Δυστυχώς οι Κινέζοι.... νεοκαπιταλιστές με κάτι ναυλώσεις ελληνικών πλοίων που κάνουν, με την συμμετοχή τους στην έκθεση "Ποσειδωνία" και με την επιλογή του Πειραιώς ως έδρα του Κινέζικου Νηογνώμονα, κολακεύουν και παίρνουν τις χρυσές ναυπηγήσεις από τους Έλληνες με τις ευλογίες μάλιστα του αρμόδιου υπουργού."
Απόσπασμα από το βιβλίο Ο Πειραιας και οι Άνθρωποί του (1901-2001) του Γιώργου Κόμη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ρίξε και εσύ μια αλήθεια ή ένα ψέμα ή κι ακόμα άλλη μιά αοριστία..