Σοβαρό πρόβλημα δημιουργεί σε ελληνικές ναυτιλιακές – και όχι μόνο – η κρίση στη Βενεζουέλα. Σύμφωνα με
δημοσίευμα του Tradewinds, οι αρχές της Βενεζουέλας προχώρησαν σε κατάσχεση τουλάχιστον 3 δεξαμενόπλοιων, εκ των οποίων τα δύο είναι ελληνικών συμφερόντων.
Πρόκειται για το δεξαμενόπλοιο Afra Hawthorn της Hellenic Tankers (Α. Χατζηγιάννης), το "Θεώνη" της εταιρείας Horizon (Α. Κομνηνός) και το product tanker βρετανικών συμφερόντων St James της Union Maritime. Το πρόβλημα δημιουργήθηκε καθώς στις πλοιoκτήτριες εταιρείες οφείλονται ναύλα έως και 11 μηνών που κατά κάποιες εκτιμήσεις φτάνουν σε αρκετά εκατομμύρια δολάρια, με αποτέλεσμα ύψους να αρνηθούν να παραδώσουν τα προϊόντα που μετέφεραν μέχρις ότου διευθετηθεί το χρέος.
Παρά το χρέος, η κρατική εταιρεία πετρελαίου της Βενεζουέλας του Ν. Μαδούρο, πέτυχε να εκδώσει δικαστικές αποφάσεις σε τοπικά δικαστήρια, που διέταζαν την αναγκαστική παράδοση των φορτίων, επικαλούμενες το δημόσιο συμφέρον, κάτω από το ναυτικό δίκαιο της Βενεζουέλας. Παρά την αρχική άρνηση των πλοιοκτητών να παραδώσουν τα φορτία στην πορεία και κάτω από την δικαστική απειλή εξαναγκάστηκαν τελικά να εκφορτώσουν το πετρέλαιο.
Εάν οι διαπραγματεύσεις με την PDVSA για την διευθέτηση των οφειλών δεν καταλήξουν σε αποτέλεσμα, τότε ο πιθανότερος δρόμος είναι η διεθνής διαιτησία, σημειώνει το Tradewinds. Πηγές της αγοράς που επικαλείται το ναυτιλιακό πρακτορείο αναφέρουν ότι υπάρχουν και άλλες παρόμοιες υποθέσεις και ενδέχεται και άλλα πλοία να κατασχεθούν.
Με δημοσιευμένα χρέη ύψους 34,6 δισ. δολαρίων το 2018, η κρατική εταιρεία πετρελαίου της Βενεζουέλας PDVSA έχει δηλώσει αδυναμία να αποπληρώσει έγκαιρα πολυάριθμες οφειλές σε προμηθευτές και παρόχους υπηρεσιών, περιλαμβανομένων και των ναυτιλιακών τα πλοία των οποίων ναυλώνει για τις ανάγκες μεταφοράς πετρελαίου και προϊόντων.
Πηγή
δημοσίευμα του Tradewinds, οι αρχές της Βενεζουέλας προχώρησαν σε κατάσχεση τουλάχιστον 3 δεξαμενόπλοιων, εκ των οποίων τα δύο είναι ελληνικών συμφερόντων.
Πρόκειται για το δεξαμενόπλοιο Afra Hawthorn της Hellenic Tankers (Α. Χατζηγιάννης), το "Θεώνη" της εταιρείας Horizon (Α. Κομνηνός) και το product tanker βρετανικών συμφερόντων St James της Union Maritime. Το πρόβλημα δημιουργήθηκε καθώς στις πλοιoκτήτριες εταιρείες οφείλονται ναύλα έως και 11 μηνών που κατά κάποιες εκτιμήσεις φτάνουν σε αρκετά εκατομμύρια δολάρια, με αποτέλεσμα ύψους να αρνηθούν να παραδώσουν τα προϊόντα που μετέφεραν μέχρις ότου διευθετηθεί το χρέος.
Παρά το χρέος, η κρατική εταιρεία πετρελαίου της Βενεζουέλας του Ν. Μαδούρο, πέτυχε να εκδώσει δικαστικές αποφάσεις σε τοπικά δικαστήρια, που διέταζαν την αναγκαστική παράδοση των φορτίων, επικαλούμενες το δημόσιο συμφέρον, κάτω από το ναυτικό δίκαιο της Βενεζουέλας. Παρά την αρχική άρνηση των πλοιοκτητών να παραδώσουν τα φορτία στην πορεία και κάτω από την δικαστική απειλή εξαναγκάστηκαν τελικά να εκφορτώσουν το πετρέλαιο.
Εάν οι διαπραγματεύσεις με την PDVSA για την διευθέτηση των οφειλών δεν καταλήξουν σε αποτέλεσμα, τότε ο πιθανότερος δρόμος είναι η διεθνής διαιτησία, σημειώνει το Tradewinds. Πηγές της αγοράς που επικαλείται το ναυτιλιακό πρακτορείο αναφέρουν ότι υπάρχουν και άλλες παρόμοιες υποθέσεις και ενδέχεται και άλλα πλοία να κατασχεθούν.
Με δημοσιευμένα χρέη ύψους 34,6 δισ. δολαρίων το 2018, η κρατική εταιρεία πετρελαίου της Βενεζουέλας PDVSA έχει δηλώσει αδυναμία να αποπληρώσει έγκαιρα πολυάριθμες οφειλές σε προμηθευτές και παρόχους υπηρεσιών, περιλαμβανομένων και των ναυτιλιακών τα πλοία των οποίων ναυλώνει για τις ανάγκες μεταφοράς πετρελαίου και προϊόντων.
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ρίξε και εσύ μια αλήθεια ή ένα ψέμα ή κι ακόμα άλλη μιά αοριστία..