Πριν την κρίση πωλούνταν 280.000 αυτοκίνητα το χρόνο, σήμερα βρίσκονται παρατημένα στους δρόμους της χώρας, άλλο ένα σημάδι της οικονομικής κατάρρευσης της χώρας, σημειώνει η El Pais. Διαβάστε τα κυριότερα σημεία του άρθρου που δημοσιεύεται σήμερα στη στήλη "Οικονομία & Αγορά" της ισπανικής εφημερίδας.
Αδυνατώντας να
πληρώσει βενζίνη, ο Γιάννης Ζγουράκης στάθμευσε την BMW του σε δρόμο κοντά στο σπίτι του και άρχισε να χρησιμοποιεί μια μοτοσικλέτα. Αυτό έκανε πριν από ένα χρόνο. Σήμερα, το παρατημένο αυτοκίνητο βρίσκεται εκεί ακόμη ξεχασμένο, χωρίς μπαταρία και με κατεστραμένα ελαστικά.
Η αλήθεια είναι πως δεν είναι μονάχα το αυτοκίνητο του κυρίου Ζγουράκη. Περπατώντας στις κατοικημένες περιοχές της Αθήνας, κανείς μπορεί να δει αυτοκίνητα κάτω απλό πλαστικά καλύμματα, χωρίς πινακίδες ή παρατημένα.
Οι Έλληνες είχαν μια ερωτική σχέση με τα αυτοκίνητα πολύ καιρό πριν, αγοράζοντας περισσότερα από ένα ανά κατοικία. Ωστόσο, η χώρα τον τελευταίο καιρό έχει γίνει ένα τεράστιο "πάνθεον" εγκαταλελειμμένων αυτοκινήτων, ένδειξη δύσκολων καιρών.
Αυτό εξηγεί και τις ουρές, στην εκπνοή του 2013 για την παράδοση των πινακίδων κυκλοφορίας, μετά τον φόρο πολυτελείας που επιβλήθηκε. Μόνο από το Νοέμβριο μέχρι τον Ιανουάριο παραδόθηκαν 130.000 πινακίδες.
Πολλοί εγκατέλειψαν τα οχήματά τους, όπως ο 36χρονος κύριος Σγουράκης, ελπίζοντας να τα ξαναχρησιμοποιήσουν στο μέλλον, όταν θα έχουν περισσότερα χρήματα. Κάποιοι άλλοι όμως, χρησιμοποιούν πλαστές πινακίδες ή πινακίδες χωρίς διακριτικά. Κάποιοι το κάνουν από ανάγκη, αλλά δεν είναι όλοι. Πριν λίγους μήνες, η αστυνομία έπιασε πρώην υπουργό να οδηγεί πολυτελές αυτοκίνητο ψεύτικες πινακίδες στη Λούτσα, στα περίχωρα της Αθήνας. Ο κ.Μιχάλης Λιάπης, οδηγούσε χωρίς ασφάλεια και με ψεύτικες πινακίδες, κάτι που εξόργισε τους Έλληνες.
Σε δηλώσεις του προς τους δημοσιογράφους, στο δρόμο προς τον εισαγγελέα ο ίδιος είχε δηλώσει πως είναι συνταξιούχος κι έχει επίσης χτυπηθεί από την κρίση, κάτι που οδήγησε σε καταιγισμό σχολίων στα κοινωνικά δίκτυα και τα ΜΜΕ.
Κάποιοι είδαν θετική πλευρά στην είδηση σύλληψης του Λιάπη, θεωρώντας το σημάδι πως η κατάσταση αλλάζει, όπως δήλωσε ο 62χρονος Σπύρος Πουλημένος, συνταξιούχος δάσκαλος από τον Κεραμεικό.
Όπως αναφέρουν πηγές αξιωματούχων, 74.081 τροχαίες παραβάσεις του περασμένου έτους αφορούν ανασφάλιστα οχήματα ενώ σύμφωνα με άλλη έκθεση, στην Ελλάδα υπάρχουν σχεδόν 800.000 ανασφάλιστα αυτοκίνητα. Οι Έλληνες έχουν ιστορία στα ανασφάλιστα οχήματα, σημειώνει το δημοσίευμα, εξηγώντας πως άφηναν χωρίς ασφάλιση το δεύτερο ή και τρίτο αμάξι της οικογένειας, που χρησιμοποιούσαν λιγότερο.
"Σήμερα φοβόμαστε πως αυτό ισχύει και για το πρώτο αμάξι" λέει ο Κωνσταντίνος Μπέρτσιας, εκπρόσωπος της Ελληνικής Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος.
Το να αφήσεις ένα αμάξι παρκαρισμένο για μεγάλο χρονικό διάστημα σε ένα μέρος όπως η Αθήνα είναι πιθανό να προκαλέσει μεγάλη ζημιά στο αμάξι, λένε οι ειδικοί. Το καλοκαίρι, όταν οι θερμοκρασίες ανεβαίνουν, ο αέρας στο εσωτερικό θερμαίνεται ακόμη περισσότερο, ενώ μπορεί να λιώσου και τα σφραγιστικά γύρω από τα παράθυρα. Ωστόσο, δεν είναι εύκολο να πουληθεί ένα αμάξι, ειδικά τον τελευταίο καιρό ενώ τα ακριβά μοντέλα πωλούνται σε πολύ χαμηλές τιμές κι αυτό λόγω των νέων φόρων που μπορεί να αγγίξουν και τις 7.700 ευρώ ανά έτος για οχήματα μεγάλου κυβισμού.
Κάποιοι έμποροι στην Ελλάδα, ανίχνευσαν μια ευκαιρία. Αντί να εισάγουν οχήματα κάνουν το αντίθετο, μεσολαβούν ώστε να εξαχθούν τα πολυτελή αμάξια στην Γερμανία και τη Σαουδική Αραβία, όπως λέει ο κύριος Γιώργος Παππάς, από τον όμιλο Σαρακάκη, μια από τις μεγαλύτερες αντιπροσωπείες αυτοκινήτων στην Ελλάδα.
Πριν την οικονομική κρίση, περίπου 280.000 αυτοκίνητα πωλούνταν στην Ελλάδα κάθε χρόνο. Πέρυσι, ο αριθμός μειώθηκε σε 59.000 ενώ οι αγοραστές πλέον ενδιαφέρονται για φθηνότερα μοντέλα. Το 90% των αυτοκινήτων που πωλούνται κοστίζουν λιγότερο από 33.000 ευρώ, όπως εξηγεί.
Αδυνατώντας να
πληρώσει βενζίνη, ο Γιάννης Ζγουράκης στάθμευσε την BMW του σε δρόμο κοντά στο σπίτι του και άρχισε να χρησιμοποιεί μια μοτοσικλέτα. Αυτό έκανε πριν από ένα χρόνο. Σήμερα, το παρατημένο αυτοκίνητο βρίσκεται εκεί ακόμη ξεχασμένο, χωρίς μπαταρία και με κατεστραμένα ελαστικά.
Η αλήθεια είναι πως δεν είναι μονάχα το αυτοκίνητο του κυρίου Ζγουράκη. Περπατώντας στις κατοικημένες περιοχές της Αθήνας, κανείς μπορεί να δει αυτοκίνητα κάτω απλό πλαστικά καλύμματα, χωρίς πινακίδες ή παρατημένα.
Οι Έλληνες είχαν μια ερωτική σχέση με τα αυτοκίνητα πολύ καιρό πριν, αγοράζοντας περισσότερα από ένα ανά κατοικία. Ωστόσο, η χώρα τον τελευταίο καιρό έχει γίνει ένα τεράστιο "πάνθεον" εγκαταλελειμμένων αυτοκινήτων, ένδειξη δύσκολων καιρών.
Αυτό εξηγεί και τις ουρές, στην εκπνοή του 2013 για την παράδοση των πινακίδων κυκλοφορίας, μετά τον φόρο πολυτελείας που επιβλήθηκε. Μόνο από το Νοέμβριο μέχρι τον Ιανουάριο παραδόθηκαν 130.000 πινακίδες.
Πολλοί εγκατέλειψαν τα οχήματά τους, όπως ο 36χρονος κύριος Σγουράκης, ελπίζοντας να τα ξαναχρησιμοποιήσουν στο μέλλον, όταν θα έχουν περισσότερα χρήματα. Κάποιοι άλλοι όμως, χρησιμοποιούν πλαστές πινακίδες ή πινακίδες χωρίς διακριτικά. Κάποιοι το κάνουν από ανάγκη, αλλά δεν είναι όλοι. Πριν λίγους μήνες, η αστυνομία έπιασε πρώην υπουργό να οδηγεί πολυτελές αυτοκίνητο ψεύτικες πινακίδες στη Λούτσα, στα περίχωρα της Αθήνας. Ο κ.Μιχάλης Λιάπης, οδηγούσε χωρίς ασφάλεια και με ψεύτικες πινακίδες, κάτι που εξόργισε τους Έλληνες.
Σε δηλώσεις του προς τους δημοσιογράφους, στο δρόμο προς τον εισαγγελέα ο ίδιος είχε δηλώσει πως είναι συνταξιούχος κι έχει επίσης χτυπηθεί από την κρίση, κάτι που οδήγησε σε καταιγισμό σχολίων στα κοινωνικά δίκτυα και τα ΜΜΕ.
Κάποιοι είδαν θετική πλευρά στην είδηση σύλληψης του Λιάπη, θεωρώντας το σημάδι πως η κατάσταση αλλάζει, όπως δήλωσε ο 62χρονος Σπύρος Πουλημένος, συνταξιούχος δάσκαλος από τον Κεραμεικό.
Όπως αναφέρουν πηγές αξιωματούχων, 74.081 τροχαίες παραβάσεις του περασμένου έτους αφορούν ανασφάλιστα οχήματα ενώ σύμφωνα με άλλη έκθεση, στην Ελλάδα υπάρχουν σχεδόν 800.000 ανασφάλιστα αυτοκίνητα. Οι Έλληνες έχουν ιστορία στα ανασφάλιστα οχήματα, σημειώνει το δημοσίευμα, εξηγώντας πως άφηναν χωρίς ασφάλιση το δεύτερο ή και τρίτο αμάξι της οικογένειας, που χρησιμοποιούσαν λιγότερο.
"Σήμερα φοβόμαστε πως αυτό ισχύει και για το πρώτο αμάξι" λέει ο Κωνσταντίνος Μπέρτσιας, εκπρόσωπος της Ελληνικής Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος.
Το να αφήσεις ένα αμάξι παρκαρισμένο για μεγάλο χρονικό διάστημα σε ένα μέρος όπως η Αθήνα είναι πιθανό να προκαλέσει μεγάλη ζημιά στο αμάξι, λένε οι ειδικοί. Το καλοκαίρι, όταν οι θερμοκρασίες ανεβαίνουν, ο αέρας στο εσωτερικό θερμαίνεται ακόμη περισσότερο, ενώ μπορεί να λιώσου και τα σφραγιστικά γύρω από τα παράθυρα. Ωστόσο, δεν είναι εύκολο να πουληθεί ένα αμάξι, ειδικά τον τελευταίο καιρό ενώ τα ακριβά μοντέλα πωλούνται σε πολύ χαμηλές τιμές κι αυτό λόγω των νέων φόρων που μπορεί να αγγίξουν και τις 7.700 ευρώ ανά έτος για οχήματα μεγάλου κυβισμού.
Κάποιοι έμποροι στην Ελλάδα, ανίχνευσαν μια ευκαιρία. Αντί να εισάγουν οχήματα κάνουν το αντίθετο, μεσολαβούν ώστε να εξαχθούν τα πολυτελή αμάξια στην Γερμανία και τη Σαουδική Αραβία, όπως λέει ο κύριος Γιώργος Παππάς, από τον όμιλο Σαρακάκη, μια από τις μεγαλύτερες αντιπροσωπείες αυτοκινήτων στην Ελλάδα.
Πριν την οικονομική κρίση, περίπου 280.000 αυτοκίνητα πωλούνταν στην Ελλάδα κάθε χρόνο. Πέρυσι, ο αριθμός μειώθηκε σε 59.000 ενώ οι αγοραστές πλέον ενδιαφέρονται για φθηνότερα μοντέλα. Το 90% των αυτοκινήτων που πωλούνται κοστίζουν λιγότερο από 33.000 ευρώ, όπως εξηγεί.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Ρίξε και εσύ μια αλήθεια ή ένα ψέμα ή κι ακόμα άλλη μιά αοριστία..