Το Ισλαμικό τραπεζικό σύστημα είναι ένα κλασικό τραπεζικό σύστημα κλασματικών αποθεμάτων αν και η ειδοποιός διαφορά του έγκειται στο ότι απαγορεύει την κερδοφορία από επιτόκια σε χρέη. Η προέλευση του συστήματος δεν είναι η ατομικιστική, υλιστική συμπεριφορά με σκοπό την αύξηση του πλούτου, με βάση την εκμετάλλευση του χρήματος αλλά είναι ένα
Ισλαμικό σύστημα κανόνων της Σαρία, που έχει ως αντικείμενο την εξάλειψη της τοκογλυφίας και άλλων παραβιάσεων κατά τις χρηματικές συναλλαγές. Η τράπεζα στις μουσουλμανικές χώρες δεν είναι ένας απλός μεσολαβητής που μεταφέρει τα χρήματα και το κέρδος του βρίσκεται στον τόκο, είναι ενεργή. Μπορεί να συμμετέχει σαν μέτοχος σε εταιρίες, να αγοράζει, να πουλά. Το χρήμα αποτελεί μέσο ανταλλαγής όχι αγαθό. Η βάση της τράπεζας είναι παραγωγικές δραστηριότητες. Μέσω αυτών η τράπεζα έχει είτε κέρδος είτε και ζημία.Ο πελάτης της τράπεζας είναι συνέταιρος της τράπεζας. Το χρέος του πελάτη δεν είναι εμπορεύσιμο. Η τράπεζα μπορεί να επενδύσει μόνο σε ηθικά αποδεκτές δραστηριότητες από την Σαρία, δηλαδή όχι σε αλκοόλ, ναρκωτικά, χοιρινό, βιομηχανία του σεξ κλπ. Το νομικό πλαίσιο που καλύπτει την τράπεζα είναι εξαιρετικά αδύναμο. Όλες οι διαδικασίες βασίζονται στην Σαρία. Ο χαρακτήρας και η φερεγγυότητα του πελάτη καθορίζουν και της συμπεριφορά της τράπεζας. Αυτό που μου έκανε εντύπωση ιδιαίτερα είναι ότι οι ισλαμικές τράπεζες στην Μαλαισία έχουν γυναίκες CEO και ότι σε πολλές ισλαμικές χώρες οι γυναίκες είναι μέλη των συμβουλίων. Στην Σαουδική Αραβία υπάρχουν καταστήματα τραπεζών μόνο για γυναίκες κάτι που πρόκειται να ακολουθήσει και το Πακιστάν σαν μοντέλο. Αυτό σημαίνει ότι οι γυναίκες θα έχουν δικούς τους λογαριασμούς και περιουσία. Το τραπεζικό σύστημα δημιουργεί ένα δίχτυ προστασίας για αυτές.
Ρίχνοντας
μία ματιά στο Δευτερονόμιο (23:19.20 και 24:11) βλέπουμε όχι μόνο την
απαγόρευση του τόκου αλλά και την απαγόρευση προσφοράς στον Κύριο κερδών που
έχουν αποκτηθεί μέσω της πορνείας (δηλαδή ανήθικων βάση του νόμου πράξεων). Στο
κατά Λουκάν (6:33-36) ο Ιησούς
λέει: « Και βέβαια, αν αγαθοποιείτε
όσους σας αγαθοποιούν, ποια χάρη έχετε; Και οι αμαρτωλοί το ίδιο κάνουν.
Και αν
δανείσετε σ’ εκείνους από τους οποίους ελπίζετε να τα λάβετε, ποια χάρη έχετε;
Και αμαρτωλοί σε αμαρτωλούς δανείζουν, για να λάβουν πίσω τα ίσα.
Αλλά όμως
αγαπάτε τους εχθρούς σας και αγαθοποιείτε και δανείζετε μην ελπίζοντας πίσω
τίποτα. και θα είναι ο μισθός σας πολύς, και θα είστε γιοι του Υψίστου, γιατί
αυτός είναι ευεργετικός στους αχάριστους και κακούς.
Γίνεστε
οικτίρμονες καθώς και ο Πατέρας σας είναι οικτίρμονας».
Κατά την
διάρκεια του Μεσαίωνα η λύση βρέθηκε στο να βρίσκεται ο δανεισμός στα χέρια των
”απίστων” Εβραίων. Δεν λειτούργησε και τόσο καλά. Ποια λύση θα προτείνατε για
τον σύγχρονο δυτικό κόσμο; Υπάρχει πρόβλημα; Μήπως όπως στον Μεσαίωνα θα έπρεπε
να παραδώσομε σε κάποιους άλλους τα λεφτά γιατί δεν μπορούμε να τα
διαχειριστούμε;
Aoristies Junior
Aoristies Junior
Νά γίνουμε ισλαμιστές δηλαδή;
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα σε προκαλούσα σε πνευματική μονομαχία, αλλά βλέπω ότι είσαι άοπλος.
ΔιαγραφήΣυγγνώμη δέν ήταν ειρωνικό το σχόλιό μου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπλά εάν έτσι όντως λειτουργούν οι ισλαμικές τράπεζες, τότε σκέφτομαι μήπως είμαστε λάθος εμείς οι δυτικοί δηλαδή.
Εάν λοιπόν οι ισλαμιστές οικονομολόγοι είναι τόσο σωστοί, τότε σκέφτηκα... νά γίνουμε ισλαμιστές δηλαδή;
Μάλλον εκφράστηκα λάθος... Δέν χρειάζεται να παραδώσουμε σε άλλους τά λεφτά μας, άς μήν κουραστούμε κατά την διάρκεια της παράδοσης... θά μας τά πάρουν με το επερχόμενο κούρεμα... Η G20 συνεδριάζει τόν επόμενο μήνα... ένα απο τά θέματα θά είναι τά εθνικά κουρέματα εκτός ΗΠΑ