Δευτέρα 29 Δεκεμβρίου 2014

Δημοσιογράφοι και ναυάγια.


Οι παλιοί δημοσιογράφοι έχουν πολύ κοντή μνήμη. Ή επιλεκτική. Κάτι πολύ χειρότερο. Εχτές Κυριακή οι ραδιοφωνικοί σταθμοί μετέτρεψαν το πρόγραμμά τους για να....
ενημερώνουν το κοινό για τις εξελίξεις στο ατύχημα του πλοίου Norman Atlantic. Άκουγες λοιπόν τους νέους ρεπόρτερ που μετέδιδαν τα νέα είτε από τις ελληνικές αρχές είτε από την Ιταλική Rai μέσα στην αγωνία, μετέφεραν ένα κλίμα ότι όπου να ΄ναι έρχεται και η καταστροφή. Ο εκφωνητής για να δείξει ότι έκανε σωστή δουλειά έβγαζε εκτός από τον αρμόδιο υπουργό εμπορικής ναυτιλίας, τον υπουργό εθνικής αμύνης, τον υπουργό προστασίας του πολίτη, τον υπουργό εξωτερικών, άσχετους, μόνο και μόνο για να πουν ότι ασχολούνται με την υπόθεση και ότι δουλεύουν για την σωτηρία των ανθρώπων. Αλλά την καίρια ερώτηση για το πως φτάσαμε ως εδώ, να πάρει φωτιά το βαπόρι και πως επαναλαμβάνονται τα ίδια και τα ίδια δεν την έκανε κανείς. Τα ίδια περιστατικά ξανά και ξανά. Να θυμίσω ατυχήματα, πολύνεκρα. Πλοίο Ηράκλειον: αριθμός θυμάτων 277 (ίσως και πλέον). Πλοίο Ελεάννα αριθμός θυμάτων 25. Το πιο πρόσφατο Εξπρές Σάμινα αριθμός θυμάτων 81. Όλα αυτά συνέβησαν διότι τα πλοία αν και αναξιόπλοα το λιμεναρχείο τους έδωσε άδεια να ταξιδέψουν. Αυτό συνέβη και με το Norman Atlantic. Η εταιρία που το έχει ναυλώσει, η ΑΝΕΚ, έβγαλε μία ανακοίνωση ότι δεν φέρει καμία ευθύνη γιατί το πλοίο είναι νοικιασμένο από ιταλική εταιρία. 
Η μεγαλύτερη ειρωνεία της ιστορίας αυτής και το λυπηρό είναι το πως ιδρύθηκε η ΑΝΕΚ. Με πρωτοβουλία του Δεσπότη Ειρηναίου - Αγίου πραγματικά ανθρώπου- οι Χανιώτες ίδρυσαν την ΑΝΕΚ εταιρία λαϊκής βάσης για να ταξιδεύουν οι ίδιοι με ασφάλεια μετά το πολύνεκρο ναυάγιο του Ηράκλειον. Πρώτο βαπόρι το αλησμόνητο Κύδων. Με τα κέρδη του πλοίου αυτού αγοράστηκαν τα μετέπειτα πλοία της εταιρίας το Ρέθυμνο και το Κάντια. Η ασφάλεια, η ευγένεια, η εξυπηρετικότητα ήταν το σήμα κατατεθέν της εταιρίας και η πραγματικότητά της. Μετά όμως όπως σε όλα τα ωραία πράγματα σε αυτή την χώρα μπήκανε "παραδοσιακά" εφοπλιστικά κρητικά ονόματα να κάνουν κουμάντο στην ΑΝΕΚ με αποτέλεσμα η εταιρία να μην έχει ελληνικά πλοία και πληρώματα στην γραμμή Ελλάδα-Ιταλία, αλλά, να νοικιάζει ιταλικών συμφερόντων παλαιά βαπόρια με ελάχιστο πλήρωμα (ακούσαμε για 50 άτομα πλήρωμα και 400+ επιβάτες). Άει Σιχτίρ! 
Ο δημοσιογράφος λοιπόν αναρωτιόταν πως επετράπει στο πλοίο να πλεύσει για Ιταλία αν και δεν πληρούσε τις προϋποθέσεις- ελλείψεις σε σωστικά, πυροσβεστικά κ.α.- Βγάζαν και ανθρώπους απολυμένους που κατήγγειλαν τις ελλείψεις του πλοίου και έλεγε κομπάζοντας ο δημοσιογράφος και θα και θα και θα. Αλλά κεφάλια δεν θα πέσουν όσο και αν προσπαθήσει, δήθεν. Η γνώμη η δική μου είναι ότι το όνομα Βαρδινογιάννης έχει βαριά αξία και ο κάθε δημοσιογράφος είναι όλο φρου-φρου και αρώματα.
Για να κάνουμε μία αναφορά στο όχι και τόσο μακρινό παρελθόν: Ο πρώτος μηχανικός του Σάμινα παραιτήθηκε με έγγραφη καταγγελία στο λιμεναρχείο Πειραιά για τις θύρες στεγανών που δεν έκλειναν και άλλες πολλές παραλείψεις που συνιστούσαν θανάσιμο κίνδυνο για όσους επέβαιναν στο πλοίο. Τα αποτελέσματα τα είδαμε μετά από λίγες μέρες. 
Ασφαλιστικές εταιρίες, επιθεωρήσεις, λιμενικό, πραγματογνώμονες, δικαστές, πρέπει να είναι αδέκαστοι και να έχουν το ανάστημα να μην δέχονται εντολές εκ των άνωθεν. Το Ηράκλειον τρεις μέρες πριν το ναυάγιο είχε γύρει μέσα στο λιμάνι του Πειραιά από πετρέλευση και ενώ το σημείωσαν οι λιμενικοί απέπλευσε με άνωθεν εντολές. Ας μας γίνει μάθημα. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ρίξε και εσύ μια αλήθεια ή ένα ψέμα ή κι ακόμα άλλη μιά αοριστία..