Σάββατο 24 Μαΐου 2014

Ο άνθρωπος που προκαλεί Apple και Samsung. H Κίνα ταρακουνάει την αγορά ηλεκτρονικών με ποιοτικά προϊόντα!

Ο άνθρωπος που προκαλεί Apple και Samsung


«Σταματήστε να μας συγκρίνετε με την Apple και εμένα με τον Στιβ Τζομπς». Το σχόλιο αυτό δεν ανήκει στον επικεφαλής κάποιου κορεατικού ή αμερικανικού κολοσσού στο χώρο των ψηφιακών τεχνολογιών, αλλά στον Λέι Τζουν, τον διευθύνοντα σύμβουλο της κινεζικής Xiaomi. Η τελευταία μπορεί να είναι άγνωστη στο ευρύ κοινό, ιδίως αυτό εκτός Κίνας, αλλά πρόκειται για ότι πιο «καυτό» κυκλοφορεί την τελευταία διετία στο χώρο των κινητών τηλεφώνων και όχι
μόνο. Και η προ ολίγων ημερών παρουσίαση του πρώτου tablet της, του Mi-Pad είχε ως αποτέλεσμα ο κ. Λέι να βρεθεί εκ νέου στο προσκήνιο και να αρχίσουν να ασχολούνται μαζί τους μεγάλα διεθνή μέσα που θεωρούν την Xiaomi (σ.σ. η οποία προφέρεται «σιαόμι») ως την εταιρεία που μπορεί να απειλήσει την πρωτοκαθεδρία της Apple και της Samsung!

Η παραπάνω δήλωση του κ. Λέι έγινε τον Σεπτέμβριο του 2013 αλλά αυτό δεν έχει περιορίσει ούτε στο ελάχιστο να χαρακτηρίζεται η Xiaomi ως «η κινεζική Apple» και ο κ. Λέι ως ο «Στιβ Τζομπς της Κίνας». Όσον αφορά το τελευταίο, η ευθύνη βαραίνει βέβαια και τον ίδιο τον κ. Λέι, ο οποίος αρέσκεται να κάνει τις παρουσιάσεις τους φορώντας T-shirt και τζιν παντελόνια, όπως και ο Τζομπς. Και επιπλέον δεν έχει κρύψει ότι δανείστηκε αρκετά στοιχεία από τον τρόπο προσέγγισης της αγοράς από την Apple. Σημειωτέον κιόλας ότι στις αρχές του 2014, ο κ. Λέι προσκάλεσε τον Στιβ Βόζνιακ, τον έτερο ιδρυτή της Apple, για να παρουσιάσουν μαζί τα νέα προϊόντα της Xiaomi. Όπως είναι προφανές, είναι λίγο δύσκολο να σταματήσουν οι συγκρίσεις με την Apple.

Το στοίχημα της επέκτασης
Ο κ. Λέι γεννήθηκε το 1969 στην πόλη Ξιαντάο στην ανατολική Κίνα και έχει πτυχίο μηχανικού από το πανεπιστήμιο της πόλης Ουαχάν. Έγινε γνωστός στην κινεζική αγορά πληροφορικής από την καρριέρα του στην εταιρεία λογισμικού Kingsoft, όπου συμμετείχε μεταξύ άλλων και στην δημιουργία της κινεζικής έκδοσης του Amazon. Τον Ιούνιο του 2010 ήταν ένας από τους 7 ιδρυτές της Xiaomi Tech με τον ίδιο να αναλαμβάνει το ρόλο του διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας, η οποία δεν χρειάστηκε παρά τέσσερα χρόνια για να εξελιχθεί στην 6η μεγαλύτερη εταιρεία παγκοσμίως στην αγορά των smartphones. Και αυτό χωρίς να έχει προχωρήσει σε μεγάλη επέκταση εκτός των ορίων της ευρύτερης Κίνας, καθώς, μέχρι πρόσφατα η Xiaomi είχε επεκταθεί μόνο στο Χονγκ Κονγκ και στην Ταϊβάν. Τώρα, η Xiaomi ετοιμάζεται για το μεγάλο άλμα στο εξωτερικό και γι' αυτό το λόγο το περασμένο φθινόπωρο προσέλαβε τον Ούγκο Μπάρα, ένα από τα πλέον υψηλόβαθμα στελέχη της Google, ο οποίος ανέλαβε υπεύθυνος της διεθνούς επέκτασης. Η αρχή γίνεται με 10 χώρες, στις οποίες περιλαμβάνονται αναπτυσσόμενες αγορές όπως αυτές της Ινδίας, της Ρωσίας και της Τουρκίας καθώς και αρκετές χώρες της ανατολικής Ασίας, αρχής γενομένης από τη Σιγκαπούρη, όπου ήδη λειτουργεί το εμπορικό κατάστημα της Xiaomi. Η Σιγκαπούρη δεν ήταν τυχαία επιλογή, δεδομένου ότι ένας από τους πρώτους επενδυτές της ήταν η Temasek, μία επενδυτική εταιρεία που ελέγχεται από την κυβέρνηση της Σιγκαπούρης.

Η επιλογή αυτών των χωρών δεν έγινε στην τύχη, καθώς οι ανεπτυγμένες αγορές όπου το brand έχει τη δική του σημασία θα σήμαινε ότι η Xiaomi δεν θα μπορούσε να υλοποιήσει εύκολα την στρατηγική της που βασίζεται αρκετά στο Διαδίκτυο και λιγότερο στην παρουσία στα καταστήματα τεχνολογίας.

Εκκολαπτόμενος κολοσσός
Παρά το γεγονός ότι η Xiaomi δεν μετρά πάνω από 4 χρόνια εμπορικής λειτουργίας, η αποτίμηση της εκτιμάται σε περίπου 10 δισ. δολάρια, ενώ ο ίδιος ο κ. Λέι εκτιμάται ότι «αξίζε» 3,9 δισ. δολάρια, όντας ο 23ος πιο πλούσιος άνθρωπος στην Κίνα, σύμφωνα με τη σχετική λίστα του Forbes. Η αποτίμηση αυτή θεωρείται από πολλούς αναλυτές ως πολύ υψηλή αν αναλογιστεί κανείς ότι είναι στα ίδια επίπεδα με εκείνη της επίσης κινεζικής Lenovo που τυγχάνει να είναι και ο μεγαλύτερος κατασκευαστής προσωπικών υπολογιστών.

Από την άλλη πλευρά, δεν υπάρχουν πολλές εταιρείες παγκοσμίως που έφθασαν να διαθέσουν μέσα σε μία χρονιά (2013) περίπου 20 εκατ. smartphones και στο α' τρίμηνο του 2014 να φθάσει να κατατάσσεται στην 6η θέση της παγκόσμιας κατάταξης. Ο κ. Λέι εκτιμά ότι οι πωλήσεις θα ανέλθουν φέτος στα 40 εκατ. smartphones, στόχος που δείχνει ιδιαίτερα εφικτός δεδομένης και της διεθνής επέκτασης και της δημοσιότητας που έχει λάβει πλέον η Xiaomi.

Πάντως, η κινεζική εταιρεία έχει αρχίσει να επεκτείνεται. Εκτός από smartphones, εισήλθε στην αγορά των tablets, διαθέτει τη δική της σειρά τηλεοράσεων και διευρύνει διαρκώς τη γκάμα των προϊόντων τεχνολογίας που κατασκευάζει. Και ενδεχομένως να είναι η κινεζική εταιρεία που θα απειλήσει τη Samsung μέχρι το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας.

Μοντέλο
Το μυστικό της επιτυχίας

Το μυστικό της επιτυχίας ενδεχομένως να βρίσκεται στο μοντέλο που ακολουθεί η Xiaomi. Ο κ. Λέι υποστηρίζει ότι η εταιρεία βρίσκεται κοντά στους χρήστες της και αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι μηχανικοί της είναι προσβάσιμοι από οποιονδήποτε καταναλωτή και ανταποκρίνονται γρήγορα στις νέες απαιτήσεις. Το αποτέλεσμα είναι η δημιουργία «φανατικών υποστηρικτών» στα πρότυπα της Apple. Επιπλέον, οι συσκευές της Xiaomi, οι οποίες χρησιμοποιούν μεν το Google Android αλλά φέρουν το ειδικό μενού της εταιρείας, πωλούνται σε πολύ καλές τιμές (λίγο πάνω από το κόστος) με την εταιρεία, όμως, να έχει το δικό της κατάστημα εφαρμογών (app store) που της φέρνει πολλά επιπλέον έσοδα.

Πρόκληση
«Η προτεραιότητα της Xiaomi δεν είναι τα έσοδα, ούτε τα κέρδη, ούτε τα μερίδια αγοράς. Είναι να φτιάχνουμε ένα προϊόν που θα κάνει τους χρήστες να ουρλιάζουν», δήλωσε σε μία συνέντευξή του ο κ. Λέι.
100.000 πωλήσεις σε 90'
Το πιο γνωστό smartphone της Xiaomi είναι το MI 3, ενώ το πιο πρόσφατο Hongmi RedRice κατάφερε να πωλήσει 100.000 τεμάχια μέσα σε 90 δευτερόλεπτα! Το επόμενο στοίχημα είναι το MiPad, που στοχεύει να χτυπήσει το iPad Mini, όντας περίπου 100 δολάρια πιο φθηνό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ρίξε και εσύ μια αλήθεια ή ένα ψέμα ή κι ακόμα άλλη μιά αοριστία..