Σάββατο 19 Ιουλίου 2014

Σκηνικό φρίκης στα συντρίμμια του Boeing

Το αεροσκάφος κατέπεσε στην περιοχή που ελέγχουν οι Ρώσοι αυτονομιστές, οι οποίοι πάντως δήλωσαν ότι θα προσφέρουν κάθε δυνατή βοήθεια στη διεξαγωγή των ερευνών


Σκηνικό φρίκης και απόλυτης καταστροφής συνάντησαν δημοσιογράφοι και εμπειρογνώμονες γύρω από το χωριό Γκράμποβο της Ανατολικής Ουκρανίας, όπου κατέπεσε το μοιραίο αεροσκάφος της Malaysia Airlines εκτελώντας την πτήση Αμστερνταμ-Κουάλα Λουμπούρ με 298 επιβαίνοντες.
Σε ακτίνα αρκετών χιλιομέτρων στα χωράφια της περιοχής, που βρίσκεται υπό τον έλεγχο των φιλορώσων
ανταρτών, κείτονταν δεκάδες πτώματα, ορισμένα διαμελισμένα, και συντρίμμια, αποσκευές και κομμάτια της ατράκτου με το λογότυπο των μαλαισιανών αερογραμμών. Μαρτυρίες κατοίκων περιέγραφαν ανατριχιαστικές εικόνες από «βροχή πτωμάτων» και συντριμμιών στην περιοχή, ενώ το νεκρό σώμα μιας επιβάτιδος της πτήσης πέρασε από τη σκεπή και προσγειώθηκε στην κουζίνα ενός σπιτιού.


Την ώρα που οι πλευρές της ουκρανικής κρίσης επιρρίπτουν ευθύνες η μία στην άλλη για την κατάρριψή του και έχει αναζωπυρωθεί η κόντρα Δύσης- Ρωσίας για τον εμφύλιο, η παγκόσμια κοινότητα και, ειδικότερα, οι συγγενείς των θυμάτων παρακολουθούν σοκαρισμένοι την πορεία των ερευνών για την τραγωδία της πτήσης MH17, τα αίτια της οποίας παραμένουν ανεξακρίβωτα. Στη χθεσινή έκτακτη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ υιοθετήθηκε ομόφωνα το κατατεθειμένο από τη Βρετανία ψήφισμα που ζητά τη διεξαγωγή διεθνούς έρευνας και την απόδοση της «ανάλογης ευθύνης» για την κατάρριψη. Παρόλο που η Ουκρανία έχει την ευθύνη για τη διερεύνηση των συμβάντων, ωστόσο κρίνεται απαραίτητη μια διεθνής έρευνα -εξάλλου υπάρχει προηγούμενο τέτοιας έρευνας- λόγω φόβων φαλκίδευσης στοιχείων εν μέσω του εμφυλίου. Χθες το πρωί οι φιλορώσοι αυτονομιστές συμφώνησαν να προσφέρουν απρόσκοπτη πρόσβαση για τη διεξαγωγή ερευνών στην περιοχή της συντριβής, όπου βρίσκονται ειδικοί από το Κίεβο και 30 παρατηρητές και εμπειρογνώμονες του Οργανισμού για την Ασφάλεια και τη Συνεργασία στην Ευρώπη (ΟΑΣΕ).

Τα δύο μαύρα κουτιά του Boeing 777-200ΕR έχουν ανασυρθεί αλλά θεωρείται απίθανο να υποδείξουν ποιος εκτόξευσε τον πύραυλο εδάφους- αέρους που φαίνεται ότι χτύπησε το αεροπλάνο σε ύψος 33.000 ποδιών στην Ανατολική Ουκρανία, 40 χιλιόμετρα από τα σύνορα με τη Ρωσία. Ακόμα περισσότερο έχει περιπλέξει τις έρευνες η παρέμβαση κατοίκων της περιοχής, οι οποίοι, σύμφωνα με τα μέσα ενημέρωσης, αλλοιώνουν το σημείο της συντριβής παίρνοντας για ενθύμιο κομμάτια από τα συντρίμμια. Η κατάσταση της μεταλλικής ατράκτου μπορεί να επιβεβαιώσει ότι το επιβατηγό αεροσκάφος χτυπήθηκε από πύραυλο και για αυτόν τον λόγο ο Αμερικανός πρόεδρος Μπαράκ Ομπάμα και ο Ουκρανός ομόλογός του Πέτρο Ποροσένκο υπογράμμισαν σε μεταξύ τους συνομιλία ότι «όλες οι αποδείξεις στον τόπο της συντριβής» πρέπει να παραμείνουν επιτόπου μέχρι οι διεθνείς ερευνητές «να είναι σε θέση να εξετάσουν όλες τις πλευρές αυτής της τραγωδίας».

Ο Ποροσένκο κάλεσε τη Βρετανία και τη Γερμανία να συμμετάσχουν στις έρευνες και είπε ότι θα πρέπει να δημιουργηθεί ένας ανθρωπιστικός διάδρομος για τη μεταφορά των σορών των θυμάτων. Το πυραυλικό σύστημα που θεωρείται ότι αναχαίτισε το αεροσκάφος είναι το ρωσικής κατασκευής Buk (ονομάζεται και «SA-11 Gadfly»), το οποίο διαθέτει τέσσερις πυραύλους μέγιστης ταχύτητας mach 3 που μπορούν να χτυπήσουν στόχους σε ύψος έως 72.000 ποδιών.

Η χθεσινή κηρύχθηκε ως ημέρα πένθους για την Ολλανδία, αφού η συντριπτική πλειονότητα των επιβατών (189) ήταν Ολλανδοί. Ακόμα 44 επιβαίνοντες ήταν από τη Μαλαισία (οι 15 μέλη πληρώματος), 27 Αυστραλοί, 12 Ινδονήσιοι, εννέα Βρετανοί, τέσσερις Βέλγοι, τρεις Φιλιππινέζοι, ένας Νεοζηλανδός και ένας Καναδός, ενώ δεν έχει διευκρινιστεί η υπηκοότητα τεσσάρων επιβατών.

Πρόκειται για την αιματηρότερη κατάρριψη επιβατηγού αεροσκάφους στην ιστορία και είναι η δεύτερη τραγωδία των Malaysia Airlines μέσα σε διάστημα μόλις έξι μηνών. Η αεροπορική εταιρεία ανακοίνωσε χθες ότι το «βιβλίο συντήρησης» του αεροπλάνου της ήταν «εντάξει» και ότι το Boeing «λειτουργούσε φυσιολογικά» προτού σημειωθεί η αεροπορική τραγωδία και πρόσθεσε ότι θα καταβάλει στις οικογένειες των θυμάτων 5.000 ευρώ για να καλύψουν τα πρώτα έξοδά τους. Εν τω μεταξύ έγινε χθες γνωστό ότι οι πιλότοι του αεροσκάφους της Malaysia Airlines είχαν υποβάλει ένα σχέδιο πτήσης με το οποίο ζητούσαν να πετάξουν στα 35.000 πόδια στον εναέριο χώρο της Ουκρανίας, αλλά η ουκρανική υπηρεσία ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας τους έδωσε οδηγία να πετάξουν στα 33.000 πόδια, όταν εισήλθαν στον ουκρανικό εναέριο χώρο.

ΣΤΑ ΘΥΜΑΤΑ KAI ΔΙΑΣΗΜΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ
O Γεπ Λάνγκε πήγαινε σε συνέδριο κατά του AIDS

Τον θάνατο δεκάδων λαμπρών επιστημόνων που βρίσκονταν στη μοιραία πτήση της Malaysia Airlines θρηνεί η παγκόσμια επιστημονική κοινότητα. Στο αεροπλάνο που πετούσε για Κουάλα Λουμπούρ βρίσκονταν έως 100 άτομα τα οποία είχαν τελικό προορισμό τη Μελβούρνη για να συμμετάσχουν στο 20ό συνέδριο για την καταπολέμηση του AIDS το Σαββατοκύριακο. Μεταξύ αυτών πολλοί επιστήμονες και ένας Ολλανδός ερευνητής που είναι από τις κορυφαίες προσωπικότητες στην αντιμετώπιση της νόσου. Ο λόγος για τον 60χρονο καθηγητή Ιατρικής του Πανεπιστημίου του Αμστερνταμ, Γεπ Λάνγκε, πρώην πρόεδρο της Διεθνούς Κοινότητας για το AIDS (IAS), με εμπειρία 30 χρόνων έρευνας στη μάχη κατά του ιού και της ασθένειας. «Εάν ήταν στην πτήση, τότε έχουμε χάσει έναν γίγαντα στη μάχη κατά της ασθένειας» είπε στο Reuters ο σημερινός πρόεδρος της IAS, Κρις Μπέιρερ.

Ο Λάνγκε ήταν επικεφαλής του Τμήματος της Παγκόσμιας Υγείας στο Ακαδημαϊκό Ιατρικό Κέντρο (AMC) του Πανεπιστημίου του Αμστερνταμ και εκτελεστικός επιστημονικός διευθυντής του Ινστιτούτου του Αμστερνταμ για την Παγκόσμια Υγεία και την Ανάπτυξη (AIGHD).

Το 2001 ίδρυσε το Ιδρυμα PharmAccess, μια μη κερδοσκοπική οργάνωση για τη βελτίωση της πρόσβασης στη θεραπεία του HIV και ήταν επίσης ο επιστημονικός διευθυντής του HIV [e]Ducation, ενός διαδικτυακού συστήματος μάθησης για γιατρούς, νοσηλευτές και συμβούλους που φροντίζουν οροθετικούς. Βαρύ είναι το κλίμα μεταξύ των συνέδρων που προετοιμάζουν τη συνάντηση στη Μελβούρνη.

Ο ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΤΟΥ ΠΟΥ, Ο ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΣ ΚΑΙ Ο ΠΑΠΠΟΥΣ ΜΕ ΤΑ 3 ΕΓΓΟΝΙΑ

ΓΚΛΕΝ ΤΟΜΑΣ
Μεταξύ των άτυχων επιβατών που επρόκειτο να λάβουν μέρος στο συνέδριο για το AIDS ήταν και ο Γκλεν Τόμας, εκπρόσωπος Τύπου του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας. Ενός λεπτού σιγή τηρήθηκε στον ΟΗΕ στη μνήμη του Γκλεν Τόμας, ο οποίος εργαζόταν παλιά στο ΒBC και είχε αφιερωθεί στα θέματα «δημόσιας υγείας» και έχαιρε μεγάλης εκτίμησης στους συναδέλφους του.

ΣΑΝΧΙΝΤ ΣΙΝΓΚ
O 41χρονος Σανχίντ Σινγκ, φροντιστής των μαλαισιανών αερογραμμών, δεν είχε βάρδια στη συγκεκριμένη πτήση, όμως την τελευταία στιγμή δέχτηκε να εξυπηρετήσει έναν συνάδελφό του, με αποτέλεσμα να μπει στο μοιραίο αεροσκάφος. Ομως από θαύμα σώθηκε η αεροσυνοδός σύζυγός του, η οποία 6 μήνες πριν δεν ταξίδεψε την τελευταία στιγμή στην πτήση των Malaysia Airlines.

ΝΙΚ ΝΟΡΙΣ
Μεταξύ των θυμάτων βρισκόταν ο Νικ Νόρις από το Περθ της Αυστραλίας, που ταξίδευε με τα τρία του εγγόνια ηλικίας μεταξύ οκτώ και δώδεκα ετών. Η οικογένεια ήταν σε διακοπές και οι γονείς των παιδιών είχαν παραμείνει στο Αμστερνταμ για λίγες επιπλέον ημέρες, αλλά ο Νόρις έφυγε νωρίτερα με τα εγγόνια του για Αυστραλία, ώστε να μη χάσουν χρόνο για το σχολείο τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ρίξε και εσύ μια αλήθεια ή ένα ψέμα ή κι ακόμα άλλη μιά αοριστία..