Πέμπτη 22 Μαΐου 2014

Οταν θρυλικές προσωπικότητες έγραφαν ερωτικά γράμματα.

Οταν θρυλικές προσωπικότητες έγραφαν ερωτικά γράμματα


Μία σειρά από ερωτικές επιστολές, γεμάτες συναίσθημα, νοσταλγία για την παλιά εποχή που το χειρόγραφο είχε τη δική του αίγλη, και οι οποίες έχουν γραφτεί από θρυλικές προσωπικότητες, δημοσιεύει σε αφιέρωμά της η Huffington Post. Οι επτά επιστολές είναι γραμμένες από τους Ντίλαν Τόμας, Βιρτζίνια Γουλφ, Ναπολέοντα Βοναπάρτη, Τζον Κιτς, Όσκαρ Ουάιλντ, Στιγκ Λάρσον και Χένρι Μίλερ. Οπως σημειώνει ο αρθρογράφος, τα ερωτικά αυτά
γράμματα θα «σας κάνουν να μην ξαναστείλετε ποτέ sms ή e-mail». 

Ντίλαν Τόμας προς τη σύζυγό του, Κάθλιν Μακναμάρα

Ο Τόμας λέει ότι την ερωτεύτηκε με την πρώτη ματιά και μάλιστα της έκανε πρόταση γάμου από το πρώτο τους ραντεβού.

«Θέλω να είσαι μαζί μου (...) μπορείς να με μάθεις να περπατάω στον αέρα κι εγώ θα σου διδάξω να παίζεις όμορφες νότες στο πιάτο χωρίς μουσική... Θα έχουμε ένα κρεβάτι σε ένα μπαρ, όπως είπαμε, δεν θα έχουμε χρήματα και θα ζου με με άλλους ανθρώπους, που δεν θα τους αρέσει καθόλου. Το δωμάτιο είναι γεμάτο από αυτούς τώρα, αλλά δεν με νοιάζει. Δεν με νοιάζει για κανέναν. Θέλω να είμαι μαζί σου επειδή σ΄αγαπώ. Δεν ξέρω τι σημαίνει σ' αγαπώ, αλλά περιμένω να μάθω».

Βιρτζίνια Γουλφ προς την αγγλίδα ποιήτρια Βίτα Στάκβιλ Γουέστ

«Κοίτα εδώ Βίτα, άφησε τον άνδρα σου και θα πάμε στο Χάμπτον Κορτ, θα δειπνήσουμε μαζί στο ποτάμι, θα περπατήσουμε στον κήπο κάτω από το φεγγαρόφωτο, θα γυρίσουμε σπίτι αργά, θα έχουμε ένα μπουκάλι κρασί και θα μεθύσουμε και τότε θα σου πω όλα αυτά που έχω στο μυαλό μου, που είναι εκατομμύρια, μυριάδες... δεν σαλεύουν την ημέρα, μόνο το βράδυ, στο σκοτάδι, πάνω στο ποτάμι»
Χαριτωμένη λεπτομέρεια: Η Βιρτζίνια Γούλφ αυτοκτόνησε σε αυτό το ποτάμι βάζοντας πέτρες στις τσέπες της. 


Τζον Κιτς προς τη Φάνι Μπρόουν, με την οποία είχαν αρραβωνιαστεί από το 1818 μέχρι το θάνατό του το 1821.

«... γράψε τις πιο γλυκές λέξεις και φίλησέ τες ώστε να μπορούν τουλάχιστον τα χείλη μου να αγγίξουν τα δικά σου όπου κι αν βρίσκονται. Για μένα δεν ξέρω πώς να εκφράσω την αφοσίωσή μου: θέλω την πιο λαμπρή από το φως λέξη, την πιο όμορφη. Σχεδόν εύχομαι να ήμασταν πεταλούδες και να ζούσαμε τρεις καλοκαιρινές ημέρες - τρεις τέτοιες ημέρες μαζί σου και θα ένιωθα μεγαλύτερη χαρά από όση θα μπορούσαν να χωρέσουν 50 κοινά χρόνια».

Όσκαρ Ουάιλντ προς Άλφρεντ Ντάγκλας

«Το Σονέτο σου είναι πολύ όμορφο, και είναι ένα θαύμα ότι εκείνα τα κόκκινα σαν τριαντάφυλλα χείλη σου δεν θα έκαναν τίποτα λιγότερο λιγότερα για την τρέλα της μουσικής και του τραγουδιού από την τρέλα του φιλιού. Η λεπτή επίχρυση ψυχή σου περπατά ανάμεσα στο πάθος και την ποίηση. «Είμαι σίγουρος ότι ο Υάκινθος, που ο Απόλλωνας αγαπούσε τόσο παράφορα, ήσουν εσύ στην ελληνική αρχαιότητα»

Στιγκ Λάρσον προς τη σύζυγό του Εύα Γκάμπριελσον

«Εκανα πολλά λάθη, το ξέρω, αλλά και πολλά καλά ελπίζω. Αλλά εσύ, Εύα, μού ενένευσες τέτοια αγάπη που δεν θα ήμουν ποτέ ικανός να σου εκφράσω... Σήκω, ύψωσε τους ώμους σου, κράτα το κεφάλι σου ψηλά. Εντάξει; Πρόσεχε Εύα. Πήγαινε να πιεις έναν καφέ. Τελείωσε... Σ' ευχαριστώ για τις όμορφες στιγμές που ζήσαμε».

Ναπολέον Βοναπάρτης προς Ιωσηφίνα

«Αχ! Θα ήθελα να μου επιτρέψεις να δω κάποια από τα λάθη σου. Γίνε λιγότερο όμορφη, λιγότερο ευγενική, λιγότερο στοργική, ανήσυχη και μ ην κλαις. Τα δάκρυά σου κλέβουν τη λογική μου και καίνε το αίμα μου. Από τότε που σε άφησα είμαι συνεχώς θλιμμένος. Η ευτυχία μου βρίσκεται κοντά σου( ...)

Χένρι Μίλερ προς Αναΐς Νιν

«Αναΐς, καμιά άλλη γυναίκα δεν μου έχει δώσει όλα τα προνόμια που έχω ανάγκη· και εσύ, που τραγουδάς τόσο χαρούμενα, ναι, με προσκαλείς να πάω μπροστά, να είμαι ο εαυτός μου, να διακινδυνεύω τα πάντα. Σε λατρεύω γι' αυτό. Εκεί είναι που ξεχωρίζεις από τις άλλες γυναίκες, εκεί είναι που είσαι μια βασίλισσα. (...) Και σήμερα, παρ' όλο που σφύζω από υγεία, νιώθω μια γλυκιά παράλυση στα μπράτσα μου ­ είναι επειδή σε κρατούσα τόσο σφιχτά... Εύχομαι να μπορούσα να τη διατηρήσω».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ρίξε και εσύ μια αλήθεια ή ένα ψέμα ή κι ακόμα άλλη μιά αοριστία..